Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Terve! Minun nimeni on Ari. Olen tranceintoilija, levykeräilijä ja kotona omaksi huvikseen levyjä soittava koti-DJ.

Tein DJ-keikkoja tiiviimmin muutaman vuoden mutta päätin lopettaa keikkailut usean eri syyn takia. Halusin kuitenkin jatkaa trancemusiikin parissa jollain tapaa ja syntyi idea sivuista, joita parhaillaan luet.

Konemusiikkia olen seurannut 1990-luvun lopusta lähtien eikä loppua näy. Minun mielestä elämässä pitää olla aina vähän trancea :).

Arismus.fi on harrastepohjainen trancemusiikkiin keskittyvä blogi/sivusto. Päivitän sivuille sisältöä mm. levyarvioiden, Top 10 -listojen, soittolistojen ja kuukausittaisten DJ-miksauksien muodossa. Seuraamalla sivuja pysyt ajan tasalla mitä trancemusiikin maailmassa tapahtuu.

Minulle voi lähettää palautetta sähköpostitse osoitteeseen: arismus(at)arismus.fi

Arismus.fi-sivuillä käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksien parantamiseksi. Käyttämällä sivustoa hyväksyt myös evästeiden käytön. Lue lisää evästeistä täältä. Henkilötietoja ei luovuteta ja anneta käytettäviksi muihin tarkoituksiin.

Sivujen blogipostauksien kommentointi on toteutettu Disqus-nimisellä palvelulla. Disqus analysoi käyttäjiään joten kommentoimalla jotakin, Disqus-palvelu tietää sinun käyttäneen Arismus.fi -sivuja. Lisätietoa Disqus-palvelusta löydät täältä.

Mietteitä vuoden 2018 trancemusiikin albumijulkaisuista

Lisätty 30.12.2018

Vuosi 2018 lähenee loppuaan, joten on aika kerrata omia mietteitä ja muistoja tämän vuoden trancemusiikin albumijulkaisuista. Ainakin näin levykeräilijän silmin vuosi on ollut antoisa (rahaa on kyllä mm. CD-levyihin mennyt), nimittäin tänä vuonna julkaistiin poikkeuksellisen paljon artistialbumeja ja erilaisia DJ-miksauskokoelmia. Varsinkin loppuvuoden aikana julkaistiin monta laadukasta trance-albumia, jotka ovat olleetkin joulun pyhinä itselläni tehokuuntelussa.

Alkuvuoden albumijulkaisuista jäi itselläni mieleen Above & Beyondin Common Ground -albumi, Lostlyn Outburst Presents Spotlight: Lostly -albumi ja myös ilan Bluestonen Scars -albumi oli positiivinen yllätys. Kuitenkin alkuvuoden kovimmat julkaisut olivat mielestäni helmi-maaliskuun aikana päivänvalon nähneet Ferry Corstenin Blueprint -albumin Remixed ja The Extendeds -julkaisut ja John O'Callaghanin ja Cold Blue:n Subculture DJ-miksauskokoelmalevy. Varsinkin Subculture -julkaisuun suosittelen tutustumaan tarkemmin, mikäli Cold Blue ei ole vielä tuttu nimi.

Kevään ja kesän aikana julkaistiin myös paljon hyviä albumeita ja itselleni kaksi albumia nousi ylitse muiden. Toukokuussa julkaistu Solarstonen . . - - -  -albumi ja heinäkuussa julkaistu Giuseppe Ottavianin Alma Remixed Remix-albumi olivat ehdottomasti lemppareitani ja rehellisesti myönnänkin, että olen molempien artistien suuri fani. Myös Estivan Spectacle -albumi oli maukasta progetrance-paukuttelua ja Driftmoonin Invictus -albumi ja Hazem Beltaguin VIVID -albumi olivat mielenkiintoisia. Kesäkuussa suomalainen Super8 & Tab -duo julkaisi kolmannen albuminsa Reformation CD-levyn muodossa ja myös legendaarinen In Search Of Sunrise DJ-miksauskokoelma sai jatkoa ja tällä kertaa ISOS14 vetovastuussa olivat Markus Schulz, Gabriel & Dresden ja Andy Moor.

Syyskuussa kotimainen Lowland julkaisi We've Been Here Before -albumin ja pitkän tauon jälkeen myös M.I.K.E. Push julkaisi albumin Together We Rule The World Push-nimen alla. Together We Rule The World -albumissa oli muuten positiivista se, että albumin kappaleet eivät olleet lyhyitä Radio Edit -versioita vaan pitkiä DJ-versioita. Lokakuussa Markus Schulz julkaisi parin vuoden tauon jälkeen omalla nimellään albumin We Are The Light ja jatkoi tällä tiivistä julkaisutahtiaan. Joulukuussa 2017 Schulz nimittäin julkaisi Dakota-aliaksellaan albumin The Nine Skies, joten vuoden sisään kaksi albumijulkaisua on kova suoritus. Syksyn julkaisuista on pakko nostaa esiin vielä massiivinen 4 CD:n VII Vol. 1 DJ-miksauskokoelma, joka sisältää Simon Pattersonin, Sean Tyasin, John Askew:n ja Will Atkinson DJ-miksaukset.

Kuten jo kirjoituksen alussa mainitsin, loppuvuoden aikana me trancemusiikin fanit olemme saaneet nauttia useasta laadukkaasta albumijulkaisusta. Marraskuun alussa Ronski Speed julkaisi Evolve -albumin ja ReOrder julkaisi viimein debyyttialbuminsa IAMREADY. Saksalainen Stoneface & Terminal -duo julkaisi kolmannen albuminsa Altered Floors ja niin ikään saksalainen Kyau & Albert -duo julkaisi jo kuudennen albuminsa, nimeltään Neverlost. Richard Durand julkaisi marraskuun alussa albumin The Air We Breathe ja kyseinen albumi on Durandin julkaisemista levyistä mielestäni paras. Kuitenkin loppuvuoden odotetuin albumijulkaisu trancemusiikin rintamalla oli saksalaisen trancelegendan Paul van Dykin joulukuussa julkaisema albumi Music Rescues Me. PvD:n albumi saikin hyvän vastaanoton nousemalla heti julkaisun jälkeen mm. monen eri maan iTunes Dance Chart -listan kärkisijoille. Loppuvuoden julkaisuista täytyy vielä mainita Solarstonen 3 CD:n DJ-miksausjulkaisu Pure Trance V7, josta löytyy Solarstonen lisäksi Kristina Sky:n ja Lostlyn DJ-miksaukset.

Lopuksi, jos pitää suositella tämän vuoden julkaisuista kolme albumi/DJ-miksauskokoelmaa, valintani olisi seuraavat: Paul van Dykin Music Rescues Me -albumi, John O'Callaghanin & Cold Blue:n Subculture DJ-miksauskokoelmalevy ja Solarstonen . . - - - -albumi.